This is the only one of the original 66 rank tracks at which I have not yet beaten the target time so I wasn't expecting to be that competitive. I was quite surprised to end up 2nd on the grid!
I got off the grid well and was actually catching Paul into the first corner but I had no intention of passing hime so backed off a little and followed him through. Stefan was behind and caught up to me fairly quickly. I was still right behind Paul so we drove around as a trio.
Towards the end of lap two Paul was getting a little further ahead and Stefan was getting impatient. Out of the mini carousel I caught a glimpse in my right mirror of Stefan trying an overtake so I stayed wide but he didn't come through and then I saw him up the bank but he kept it pointing forward.
By the time we got to carousel on the next lap Stefan was back with me and as Paul was pulling away from me a little in front I let Stefan through. By the end of the lap 3 Stefan and Paul were at each others throat and I was watching from a safe distance.
Into lap 4 and my concentration was slipping a little. On the run down to Bergwerk I inexplicably lost it and ended up hitting one of the hard signs - wheel lost, engine damaged, fuel tank pierced. Race over.
Great fun whilst it lasted.
Thanks to PDLR for hosting a great race.
Esta es la única pista de las 66 pistas originales en las que aún no he superado el tiempo objetivo, así que no esperaba ser tan competitivo. ¡Me sorprendió bastante terminar segundo en la parrilla!
Salí bien de la parrilla y de hecho estaba alcanzando a Paul en la primera curva, pero no tenía intención de pasarlo, así que retrocedí un poco y lo seguí. Stefan estaba detrás y me alcanzó bastante rápido. Seguía justo detrás de Paul, así que condujimos como un trío.
Hacia el final de la segunda vuelta, Paul se estaba adelantando un poco y Stefan se estaba impacientando. Fuera del mini carrusel, vi en mi espejo derecho a Stefan intentando adelantarme, así que me mantuve abierto, pero no pasó y luego lo vi en el banco, pero mantuvo el auto apuntando hacia adelante.
Cuando llegamos al carrusel en la siguiente vuelta, Stefan estaba de nuevo conmigo y, como Paul se estaba alejando un poco de mí, dejé que Stefan pasara. Al final de la tercera vuelta, Stefan y Paul estaban peleados y yo los observaba desde una distancia segura.
En la cuarta vuelta, mi concentración estaba decayendo un poco. En la bajada a Bergwerk, inexplicablemente, perdí el control y terminé chocando contra una de las señales de tráfico: perdí una rueda, el motor se dañó y el tanque de combustible se perforó. La carrera terminó.
Fue muy divertido mientras duró.
Gracias a PDLR por organizar una gran carrera.
1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
- David Cheshire
- Mensajes: 9
- Registrado: Mié Sep 25, 2024 4:34 pm
Re: 1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
Anybody wanting to see reports and replays they are under "Informes" on the left of the web page
Que buenos tiempos David ... ahi peleando en cabeza ... lástima ese despiste
What a great laptimes David... you were there fighting in the lead ... pity about that mistake
Xuggy !!!!
desconexión? ... estabas delante de mi en la Qualy .. hubiera sido una bonita batalla
disconnection? ... you were ahead of me in Qualy ... it would have been a nice battle
Clive!! ... creo que has empezado a disfrutar en el Ring ... ah bandido
Clive!! ... I think you've started to enjoy yourself in the Ring ... ah bandit
Lástima ese motor Doni ... sabiendo que progresas bien a lo largo de la carrera confiaba en rodar un rato juntos
Too bad about that engine Doni ... knowing that you are progressing well during the race, I was hoping to ride together for a while
Thx all for racing
Que buenos tiempos David ... ahi peleando en cabeza ... lástima ese despiste
What a great laptimes David... you were there fighting in the lead ... pity about that mistake
Xuggy !!!!
desconexión? ... estabas delante de mi en la Qualy .. hubiera sido una bonita batalla
disconnection? ... you were ahead of me in Qualy ... it would have been a nice battle
Clive!! ... creo que has empezado a disfrutar en el Ring ... ah bandido
Clive!! ... I think you've started to enjoy yourself in the Ring ... ah bandit
Lástima ese motor Doni ... sabiendo que progresas bien a lo largo de la carrera confiaba en rodar un rato juntos
Too bad about that engine Doni ... knowing that you are progressing well during the race, I was hoping to ride together for a while
Thx all for racing
-
- Mensajes: 223
- Registrado: Mié Feb 27, 2019 1:45 pm
- Ubicación: Keswick, Ontario, Canada
Re: 1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
A grim result from a grim race. I could not get the Eagle T1G/Weslake to perform as I would have liked. I should have been able to match my best McLaren M2B lap time in the low 8m40s bracket but was fully 10 seconds off that time. Both the McLaren and Eagle/Weslake are well known to come up short in the torque department and for the T1G, it was a real trial trying to find the right gear to be in for many a curve. There is nothing in the way of power for acceleration below 7000rpm. I had big offs on Lap01 and Lap03 that put me miles behind. Rather surprised and disappointed that the Weslake V-12 blew up on Lap04. Put an end to my misery, I suppose. I have some compensation in having a clean lap with no off-course 64's registered.
After my DNF, I sat back to watch the action between Paul and Stefan for the lead. Thrilling stuff! As well, Tago and Clive had their own battle. Congratulation to all! Bad luck to Ricky for the Lap01 DNF.
After my DNF, I sat back to watch the action between Paul and Stefan for the lead. Thrilling stuff! As well, Tago and Clive had their own battle. Congratulation to all! Bad luck to Ricky for the Lap01 DNF.
Those who do not learn from history will be condemned to relive its mistakes.
Re: 1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
Gracias a todos por correr.
No soy un fan de Nurburgring pero como es un habitual de la temporada lo conozco bastante bien.
El Dino Ferrari me fue bien en Zandvoort, así que volví a utilizarlo aquí.
Hice una buena vuelta para conseguir la pole, pero Dave tenía el mismo ritmo y sabía que Stefan sería rápido a medida que avanzara la carrera.
Efectivamente, tuve compañía durante toda la carrera.
Las dos últimas vueltas fueron un duelo con Stefan después de que Dave tuviera problemas.
Stefan estaba a mi rebufo y me adelantó en la recta final. Todavía quedaba mucha recta, así que me puse detrás y le devolví el favor antes de llegar al puente y mantuve el liderato.
La última vuelta fue mi mejor vuelta y lo suficientemente buena como para mantener a Stefan detrás de mí a pesar de que él también hizo su mejor vuelta y la vuelta más rápida de la carrera.
Bien hecho Stefan. La carrera podría haber ido para cualquier lado. Y Tago 3º.
Lo siento por el DNF
Gracias por la organización.
Nos vemos en la próxima carrera.
Thanks all for racing.
I am not a fan of Nurburgring but because it is a season regular I know it fairly well.
The Dino Ferrari went well for me at Zandvoort so I took it again here.
I put in a decent lap for pole but Dave was on the same pace and I knew Stefan would be quick as the race went on.
Sure enough, I had company for the whole race.
The last couple of laps was a duel with Stefan after Dave had problems.
Stefan was in my slipstream and made a pass on the home straight. There was still plenty of straight left so I pulled in behind and returned the favour before we got to the bridge and kept the lead.
The last lap was my best lap and good enough to keep Stefan behind me despite him also doing his best lap and the fastest lap of the race.
Well done Stefan. The race could have gone either way. And Tago for 3rd.
Sorry to the DNF
Thanks for organising and hosting.
See you next race.
No soy un fan de Nurburgring pero como es un habitual de la temporada lo conozco bastante bien.
El Dino Ferrari me fue bien en Zandvoort, así que volví a utilizarlo aquí.
Hice una buena vuelta para conseguir la pole, pero Dave tenía el mismo ritmo y sabía que Stefan sería rápido a medida que avanzara la carrera.
Efectivamente, tuve compañía durante toda la carrera.
Las dos últimas vueltas fueron un duelo con Stefan después de que Dave tuviera problemas.
Stefan estaba a mi rebufo y me adelantó en la recta final. Todavía quedaba mucha recta, así que me puse detrás y le devolví el favor antes de llegar al puente y mantuve el liderato.
La última vuelta fue mi mejor vuelta y lo suficientemente buena como para mantener a Stefan detrás de mí a pesar de que él también hizo su mejor vuelta y la vuelta más rápida de la carrera.
Bien hecho Stefan. La carrera podría haber ido para cualquier lado. Y Tago 3º.
Lo siento por el DNF
Gracias por la organización.
Nos vemos en la próxima carrera.
Thanks all for racing.
I am not a fan of Nurburgring but because it is a season regular I know it fairly well.
The Dino Ferrari went well for me at Zandvoort so I took it again here.
I put in a decent lap for pole but Dave was on the same pace and I knew Stefan would be quick as the race went on.
Sure enough, I had company for the whole race.
The last couple of laps was a duel with Stefan after Dave had problems.
Stefan was in my slipstream and made a pass on the home straight. There was still plenty of straight left so I pulled in behind and returned the favour before we got to the bridge and kept the lead.
The last lap was my best lap and good enough to keep Stefan behind me despite him also doing his best lap and the fastest lap of the race.
Well done Stefan. The race could have gone either way. And Tago for 3rd.
Sorry to the DNF
Thanks for organising and hosting.
See you next race.
Re: 1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
Ayer por la tarde pude dar 4 o 5 vueltas para practicar y conseguí encontrarme a gusto en 8s40s. En Q me salió un buen tiempo, pero al cambiar de sesión para la carrera el GLP se colgó. Había estado trasteando con un 'trainer' antiguo del Ring y se me olvidó y se quedó ahí detrás, creo q fue eso y q lo he arreglado.
Para mitigar la frustración, me lancé a una carrera contra la AI y me salió estupenda, así que me fui a dormir menos disgustado.
A lo que vamos: aquí está mi tiempo en la carrera de 5 vueltas: 43m18,85s. Certificado.
Creo que debería valer para otorgarme los puntos de P3, no?
grats Paul , Stefan & Tagomago !
Yesterday afternoon I could do some practice and managed to find a comfortable 8s40s. I got a good time in Q, but when session changed to race, GLP crashed. I had been messing around with an old Ring trainer and forgot about it and it stayed there 'behind', I think that was it and I've fixed it.
To mitigate the frustration, I launched a race against the AI and it went great, so I went to sleep less upset.
So here's my time in the 5 lap race: 43m18.85s. Certified.
I think it should count towards P3 points, right?
Para mitigar la frustración, me lancé a una carrera contra la AI y me salió estupenda, así que me fui a dormir menos disgustado.
A lo que vamos: aquí está mi tiempo en la carrera de 5 vueltas: 43m18,85s. Certificado.
Creo que debería valer para otorgarme los puntos de P3, no?
grats Paul , Stefan & Tagomago !
Yesterday afternoon I could do some practice and managed to find a comfortable 8s40s. I got a good time in Q, but when session changed to race, GLP crashed. I had been messing around with an old Ring trainer and forgot about it and it stayed there 'behind', I think that was it and I've fixed it.
To mitigate the frustration, I launched a race against the AI and it went great, so I went to sleep less upset.
So here's my time in the 5 lap race: 43m18.85s. Certified.
I think it should count towards P3 points, right?
Re: 1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
Esa imagen de Snoopy pilotando
What a Snoopy driving image
Para la batalla en los despachos de la FIA y demás entidades Internacionales del motor debo pedir que te penalicen por dejarme rodando solo y como me aburría mis tiempos decayeron por el aburrimiento y solo el empuje de Clive hizo que me despertara y volviera a rodar con entusiasmo
For the battle in the offices of the FIA and other International motor entities I must ask that they penalize you for leaving me riding alone ... as I was bored my times declined because of boredom and only Clive's push made me wake up and return to ride with enthusiasm.
- Clive Loynes
- Mensajes: 681
- Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
- Ubicación: North Yorkshire
Re: 1st PDLR 1966 F1 Season - 06 - Großer Preis von Deutschland
Nice try Xug!
Not sure about enjoying Nurburgring Tago but our scrap was fun.
¡Buen intento Xug!
No estoy seguro de disfrutar de Nurburgring Tago, pero nuestra pelea fue divertida.
Not sure about enjoying Nurburgring Tago but our scrap was fun.
¡Buen intento Xug!
No estoy seguro de disfrutar de Nurburgring Tago, pero nuestra pelea fue divertida.