2019 F1 1967 - 07 - Großer Preis von Deutschland

Los análisis de carrera oficiales, crónicas y comentarios de los pilotillos.
Responder
Avatar de Usuario
Xug
Mensajes: 2563
Registrado: Mar Ene 25, 2005 9:40 am
Ubicación: València

2019 F1 1967 - 07 - Großer Preis von Deutschland

Mensaje por Xug »

Campeonato PdlR 2019 F1 1967
Imagen

Circuito / Track: Nürburgring 1967
Día / Date: 28 de mayo de 2019 / May 28thth 2019
Vueltas / Laps: 5

GPLRank F1 1967: Imagen


ImagenImagen

Normas
Modo pro larga: 25 minutos de calificación y 35-40 minutos de carrera.
En modo pro no es posible reiniciar.
Prohibido adelantar bajo bandera amarilla.

Duración aproximada del evento: 1 h 10 min

21.55 h - 22.00 h Encuentro en el VROC (sala PDLR, sin contraseña), bienvenida y contraseña para entrar en el servidor
22.00 h - 22.25 h Entrada al servidor, 25 min de calificación
22.25 h - 23.10 h Carrera en modo pro larga, de unos 35-40 min
Las horas son CET o, del 31 de marzo al 27 de octubre, CEST.

Rules
Pro long mode: 25 minutes qualifying and 35-40 minutes race.
Under pro mode rules there is no [shift]+[r].
Overtaking is not allowed under yellow flags.

Approximate duration of the event: 1 h 10 min

21.55 h - 22.00 h Racers meet at VROC (chatroom: PDLR, no password), welcome and password for the race server
22.00 h - 22.25 h Server open, 25 min qualifying
22.25 h - 23.10 h Race: pro long mode, about 35-40 minutes
All times are CET or, from March 31st to October 27th, CEST.
Imagen
Avatar de Usuario
quico
Mensajes: 3225
Registrado: Mié Ene 02, 2008 6:09 pm
Ubicación: madrid

Mensaje por quico »

Hola chicos,

Estoy pudiendo entrenar más o menos. No lo llevo bien. Con el Brabham parecía que me empezaba a hacer con el circuito, pero quizá lo que pasaba es que me empezaba a hacer con el coche. Con el Honda no fui bien aquí y con el Cooper tampoco he ido bien, y ya son varios años, aunque de no mucho entreno. He bajado más de 2 segundos estos días, pero aún estoy a más de 2 del 8:10, y me gustaría bajar de esa marca antes de la carrera, pero no se si será posible.

Lo que si creo es que esto me puede servir, no para conseguir un gran PB, sino para tener un ritmo decente en la carrera, y soñar con acabarla incluso. 5 vueltas son más de 40 minutos... en el infierno. :twisted: :twisted: :twisted:




Hi guys,

I am able to train more or less. I do not get along well. With the Brabham it seemed that I began to do with the circuit, but perhaps what happened was that I began to do with the car. With the Honda I did not go well here and with the Cooper I did not do well either, and it's been several years, although I did not train much. I have dropped more than 2 seconds these days, but I am still more than 2 from 8:10, and I would like to get off that mark before the race, but I do not know if it will be possible.

What I do believe is that this can serve me, not to get a great PB, but to have a decent pace in the race, and dream of finishing it even. 5 laps are more than 40 minutes ... in hell.
:twisted: :twisted: :twisted:
no corrais que es peor...
Avatar de Usuario
Clive Loynes
Mensajes: 697
Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
Ubicación: North Yorkshire

Mensaje por Clive Loynes »

Go for it Quico!

If I'm really lucky, I won't get home on time! ;-)


¡Anímate, Quico!

Si tengo mucha suerte, ¡no llegaré a casa a tiempo!
Avatar de Usuario
Trooper 55
Mensajes: 1425
Registrado: Vie May 08, 2009 3:59 pm
Ubicación: Madrid

Mensaje por Trooper 55 »

Creo que no me va a dar tiempo a llegar para la carrera. No me espereis
" La percepción, sin comprobación ni fundamento, no es garantía suficiente de la verdad"
Avatar de Usuario
Mezcua
Mensajes: 2836
Registrado: Lun Feb 26, 2007 8:28 pm

Mensaje por Mezcua »

:oops: lástima Troop .. daré un poquillo de margen al inicio para ver si llegais tu y Clive A pity Troop ... I will delay a litle the start to see if you and Clive arrive :wink:
Avatar de Usuario
Sergio68
Mensajes: 1181
Registrado: Mié Mar 10, 2010 1:43 am
Ubicación: Milmarcos (la Siberia)

Mensaje por Sergio68 »

Rodando agusto en el grupo , menganchao en un seto en la tercera vuelta :cabezazo: :cabezazo: . Qué rabia me ha dado , me había propuesto seriamente acabar éste año , pero no ha podido ser :cry: :cry: :cry: .


Only 2 1/2 turns in Nurb :cry: :cry: :cry: . I hoped to do much better this year :cry: :cry: :cry: ...
Long live Rock´n ´roll & ternasco de Aragón
Avatar de Usuario
Mezcua
Mensajes: 2836
Registrado: Lun Feb 26, 2007 8:28 pm

Mensaje por Mezcua »

:roll: No paper

No siempre me lo guarda ... sometimes my machine does not catch it

Un buen susto cuando iba a lanzar ... perdí el contacto con la máquina porque se reinició ella sola ... veremos ... siento el retraso en lanzar ... quería esperar a Troop pero no tanto A big scare when I was going to throw ... I lost contact with the server because it restarted itself ... we'll see ... Sorry for the delay in throwing ... I wanted to wait for Troop but not so much :twisted:

Thanks all for racing :piloto:

Xuggy --> international edition ... extra extra?
Avatar de Usuario
Xug
Mensajes: 2563
Registrado: Mar Ene 25, 2005 9:40 am
Ubicación: València

Mensaje por Xug »

Mezcua escribió:international edition ... extra extra?
international edition ... extra! extra! :mrgreen:
Imagen

:cava: grats, Dag :primero:, Tron :segundo: & Tagomago :tercero: :cava:

I lost one point in the last lap, my weslake was piece of s***t!! :lloron: I don't agree!! :lloron:
:jiji: nos vemos en Mosport! :piloto:
Imagen
Avatar de Usuario
Mezcua
Mensajes: 2836
Registrado: Lun Feb 26, 2007 8:28 pm

Mensaje por Mezcua »

:D last lap silly mistakes :roll:

Sergio :brindis:

Informes al día Reports up to date 8)
Avatar de Usuario
Pelle_B
Mensajes: 105
Registrado: Mar Mar 22, 2016 12:40 am
Ubicación: Kastrup
Contactar:

Mensaje por Pelle_B »

Sitting here on the late night hours & thinking: There is something I totally forgot...PDLR, ARGH Nürburgring, one of my biggest favorites :cabezazo:

Big Grats Dag, Tron & Tago :aplauso:
Sochenna
Mensajes: 141
Registrado: Mié Oct 09, 2013 10:26 am
Ubicación: Porto-Portugal

Mensaje por Sochenna »

Parabéns aos vencedores, bem como a todos os que terminaram.

Pelo meu lado, uma profunda desilusão pelo abandono, mas dos fracos não reza a historia.
Avatar de Usuario
quico
Mensajes: 3225
Registrado: Mié Ene 02, 2008 6:09 pm
Ubicación: madrid

Mensaje por quico »

Pelle_B escribió:Sitting here on the late night hours & thinking: There is something I totally forgot...PDLR, ARGH
:latigazo: :latigazo: :latigazo:



Como mi calificación no fue buena, salí 3º por detrás de Dag y Tago. Por lo menos pude entrenar esas vueltas con setup y gasolina de carrera. Afortunadamente, Tago me taponó y no pude seguir a Dag. Fue una suerte, porque me hubiera dejado los piños intentándolo. Dag iba realmente rápido, haciendo tiempazos en todas las vueltas.

Fui detrás de Tago vuelta y media, hasta que metió la gamba en kallenhard. Ahí perdí de vista también a Sergio que había estado detrás mío hasta ese momento. Había apagado todas las tablas del Pribluda, para evitar distracciones, y en boxes me decían que Dag iba ya por Logroño, así que me dediqué a rodar tranquilo. Acabé 2º y sin errores, resultado de haber preparado la carrera y llevar un setup “friendlyuser” así que contento.

Una pena David, tan cerca del final. Aquí estamos escribiendo la historia todos, una placer compartir esto contigo (fraco? :rie: ).

El tiempo que tuve a Sergio detrás, tuve cierto temor a que le entraran las prisas, pero estuvo tranquilo, esperando acontecimientos (en modo “ring”, supongo). ¿Qué te pasó?




As my qualification was not good, I finished 3rd behind Dag and Tago. At least I could train those laps with race gasolina and setup. Fortunately, Tago blocked me and I could not follow Dag. I was lucky, because I would have left my teeth trying. Dag was really fast, making great times in all the laps.

I went behind Tago a lap and a half, until he spun in Kallenhard. There I also lost sight of Sergio who had been behind me until that moment. I had turned off all the boards of the Pribluda, to avoid distractions, and in the pits they told me that Dag was already in Logroño, so I dedicated myself to a quiet ride. I finished 2nd and without errors, the result of having prepared the race and having a setup "friendlyuser" so happy.

A pity David, so close to the end :lloro:. Here we all are writting history. a pleasure to share this with you (fraco? :rie: ).

The time that I had Sergio behind, I had a certain fear that the rush, but he was calm, waiting for events (in "ring" mode, I suppose). What happened to you?
no corrais que es peor...
Avatar de Usuario
Sergio68
Mensajes: 1181
Registrado: Mié Mar 10, 2010 1:43 am
Ubicación: Milmarcos (la Siberia)

Mensaje por Sergio68 »

Iba en modo Ring total,decidido a terminar la carrera y si era en el podio mucho mejor . Tuve un despiste tonto y me salí de pista pero sin consecuencias , pero un poco más adelante , en las curvas enlazadas en bajada , las que tiene un p**o seto a la izquierda , el cooper hizo un extraño y toqué el p**o seto , fue un toque bastante leve . pero me quedé absorbido por un pulpo que estaba allí echando la siesta y que no quiso soltarme . Una pena porque pensaba recuperaros el espacio a tí y a Tago y daros guerra de la buena :evil: :evil: .


He was in full Ring mode, determined to finish the race and if it was on the podium much better. I had a silly mistake and I left the track but without consequences, but a little later, in the curves linked down, which has a fu***ng hedge on the left, the cooper made a stranger and I played the fu***ing hedge, it was a pretty mild touch. but I was absorbed by an octopus that was there napping and did not want to let go. A pity because I thought to recover the space to you and to Tago and give you a really war :evil: :evil:


Pelle B :

https://www.addtablets.com/shen-clinic- ... rain-pill/
Long live Rock´n ´roll & ternasco de Aragón
Avatar de Usuario
Clive Loynes
Mensajes: 697
Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
Ubicación: North Yorkshire

Mensaje por Clive Loynes »

Well done all.

It's such a dreadful place for a race!

I was home on time and so felt duty-bound to take part.

I set off with the intention of having an evening drive through the countryside but you know how it is when they wave a green flag at you!

I found myself getting a better exit out of T1 than David but when I approached T2 I was so worried that David may not be able to avoid hitting me, due to my "conservative" braking, that I went off onto the grass and thus gave him the place back!

Then I had an "off" at the fast bit near the end of section one and by the time I had sorted that out David was 20 seconds up the road. I had been lucky not to hit anything solid.

Then survival mode kicked in and I motored to the finish.

I began to get sight of David with about two laps to go and as we started the last lap I was able to put some pressure on him as we approached T2. He then did a repeat of my move on lap one but I think that he made a better job of it. That meant that I was in the points and gained another when I found Xug traveling quite slowly about half way around the lap.

Looking forward to Doni's home race for the next one. At least that is a proper circuit.

Do we all have to send Pelle an alarm call just before the race?


Bien hecho todo.

Es un lugar tan terrible para una carrera!

Llegué a casa a tiempo y me sentí obligado a participar.

Me puse en camino con la intención de tener un paseo nocturno por el campo, ¡pero sabes cómo es cuando te hacen una bandera verde!

Me encontré obteniendo una mejor salida de T1 que David, pero cuando me acerqué a T2 estaba tan preocupado de que David no pudiera evitar golpearme, debido a mi frenada "conservadora", que salí a la hierba y así di. ¡Le devolvió el lugar!

Luego tuve un "apagado" en la parte más rápida cerca del final de la sección uno y, para cuando lo resolví, David estaba a 20 segundos de la carretera. Tuve la suerte de no golpear nada sólido.

A continuación, el modo de supervivencia se hizo presente y me motored hasta el final.

Comencé a ver a David con aproximadamente dos vueltas para el final, y cuando comenzamos la última vuelta pude presionarlo a medida que nos acercábamos a T2. Luego hizo una repetición de mi movimiento en la primera vuelta, pero creo que hizo un mejor trabajo. Eso significaba que estaba en los puntos y gané otro cuando encontré a Xug viajando muy lentamente a media vuelta de la vuelta.

Mirando hacia adelante a la carrera de casa de Doni para la siguiente. Al menos eso es un circuito propio.

¿Todos tenemos que enviar a Pelle una llamada de alarma justo antes de la carrera?
Doni Yourth
Mensajes: 238
Registrado: Mié Feb 27, 2019 1:45 pm
Ubicación: Keswick, Ontario, Canada

Mensaje por Doni Yourth »

Pardon the delay in running out a review on our Nurb event, fellas. I've been very tired since running a 100-lap race with the Clandestines group using GP55 cars at IMS last Wednesday. That ate up 1-3/4 hours non-stop. It was a gruelling chore for young men and I'm not that anymore. Not by a long shot.

Grats to Dag on a fine, dominating win. Not a surprise at all to me as he did every bit as well with the Honda at the Nurb in a very recent OAO event. Good show. Quico(TRON)a fine run to P2 in the Cooper. José Luis acing me for the final podium position by a car length or so. Great job, Tago!

Sorry to lose Sergio to the hedgerows. Stuck fast. Bad luck. Xavier(Xug)nursing home a very off-song Weslake V-12 to P6 losing out to steady Clive on the last lap.

I'm reasonably pleased with my P4 being oh-so close to P3 at the flag. I could kick myself in the arse for spins in the Swallow Tail and Carousel on successive laps. That cost the time I needed to close earlier on Tago and would ultimately decide the podium. Quite satisfied in cutting a 8m27s lap having not used the BRM here in ages and scoring three of the five laps without an off-track notation.

As Clive has mentioned above, we're off to Mosport next and it is indeed my home track. I was born and raised just a 20-minute drive down the road in Bowmanville. I attended the very first major international event, the Player's 200, way back in 1961 as a 12-year old. Over the years, I've spectated at hundreds of races and have even registered about two dozen starts in FVee and FF races from 1974 through 1983.

Our GPL version is very accurate in its presentation. If you can drive this circuit well in GPL, you'll feel right at home if you ever have the opportunity to drive it in real life.
Those who do not learn from history will be condemned to relive its mistakes.
Responder