Well done Tago.
A gruelling task.
A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
- Clive Loynes
- Mensajes: 703
- Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
- Ubicación: North Yorkshire
Re: A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
Hacía años que me había fijado en este evento, y me apetecía probarlo. Este año por fin la fecha me ha resultado favorable y he podido hacerlo, y al apuntarse Tago me pareció que sería estupendo compartir la experiencia. Esta parte fue divertida.
Fue un gran reto estar ahí, y no estoy descontento con el resultado. La variedad de coches es un gran desafío, y solamente sería más soportable en una pista fácil, como Monza. No llegué a sentirme rápido en ningún momento, no tienes tiempo de coger confianza, sólo en el Grand Prix final, pero ya estás muy cansado.
Terminar 5 de las 7 carreras cortas ya me parece meritorio, y en el GP un pequeño error me eliminó.
La organización fue magnífica y el ambiente también.
Los más rápidos estaban muy lejos de mi alcance, pero esperaba poder divertirme con Tagomago y otros que hubiera menos estaratosféricos, y a ratos lo conseguí.
He de decir, sin embargo, que correr correr con reinicio es mucho menos emocionante. Algunos pilotos corren demasiado, permitidme la expresión, porque no tienen nada que temer. Son los menos, pero tuve la desgracia de andar a un ritmo parejo con alguno en varias carreras, incluida la larga. Además, un piloto acortaba trazadas aposta (no he querido comprobarlo sistemáticamente, pero puedo asegurar después de un vistazo rápido que al menos en una curva lo hacía siempre). En carrera, después de tantas vueltas y tanto esfuerzo, es muy desmoralizante estar peleando con alguien que actua así, y en parte esto fue la causa de mi accidente en el GP.
No había participado en carreras de otras ligas, pero esto fue decepcionante. Si alguna vez voy a alguna, me aseguraré de que no se permita shift+r.
En conjunto, me gustó atreverme con el reto y lo pasamos bien con Tago. Grats por tu buen resultado!
Tanto, que he recogido los resultados para que esta participación quede en la memoria de nuestro grupo
Estos días, aunque tendré menos tiempo, voy a intentar dedicarme al reto de Clive.
I had been looking at this event for years and wanted to try it. This year the date finally worked out for me and I was able to do it, and when Tago signed up I thought it would be great to share the experience. This part was fun.
It was a great challenge to be there, and I'm not unhappy with the result. The variety of cars is a great challenge, and it would only be more bearable on an easy track, like Monza. I didn't feel fast at any point, you don't have time to gain confidence, only in the final Grand Prix, but you're already very tired.
Finishing 5 of the 7 short races seems commendable to me, and in the GP a small mistake eliminated me.
The organization was magnificent and the atmosphere too.
The fastest were far from my reach, but I hoped to have fun with Tagomago and others who were less aliens, and at times I managed to do so.
I must say, however, that racing with shift+r is much less exciting. Some drivers go too fast, if you will, because they have nothing to fear. They are the minority, but I had the misfortune of riding at a similar pace with some of them in several races, including the long one. Also, one driver deliberately shortened his lines (I didn't want to check it systematically, but I can confirm after a quick look that he always did it in at least one corner). In a race, after so many laps and so much effort, it is very demoralizing to be fighting with someone who acts like this, and this was partly the cause of my accident in the GP.
I had not participated in races in other leagues, but this was disappointing. If I ever go to one, I will make sure that shift+r is not allowed.
Overall, I enjoyed taking on the challenge and we had a good time with Tago. Grats for your good result!
So much so that I have collected the results to keep them in the memory of our group
These days, even though I will have less time, I will try to dedicate myself to Clive's challenge.
Fue un gran reto estar ahí, y no estoy descontento con el resultado. La variedad de coches es un gran desafío, y solamente sería más soportable en una pista fácil, como Monza. No llegué a sentirme rápido en ningún momento, no tienes tiempo de coger confianza, sólo en el Grand Prix final, pero ya estás muy cansado.
Terminar 5 de las 7 carreras cortas ya me parece meritorio, y en el GP un pequeño error me eliminó.
La organización fue magnífica y el ambiente también.
Los más rápidos estaban muy lejos de mi alcance, pero esperaba poder divertirme con Tagomago y otros que hubiera menos estaratosféricos, y a ratos lo conseguí.
He de decir, sin embargo, que correr correr con reinicio es mucho menos emocionante. Algunos pilotos corren demasiado, permitidme la expresión, porque no tienen nada que temer. Son los menos, pero tuve la desgracia de andar a un ritmo parejo con alguno en varias carreras, incluida la larga. Además, un piloto acortaba trazadas aposta (no he querido comprobarlo sistemáticamente, pero puedo asegurar después de un vistazo rápido que al menos en una curva lo hacía siempre). En carrera, después de tantas vueltas y tanto esfuerzo, es muy desmoralizante estar peleando con alguien que actua así, y en parte esto fue la causa de mi accidente en el GP.
No había participado en carreras de otras ligas, pero esto fue decepcionante. Si alguna vez voy a alguna, me aseguraré de que no se permita shift+r.
En conjunto, me gustó atreverme con el reto y lo pasamos bien con Tago. Grats por tu buen resultado!
Tanto, que he recogido los resultados para que esta participación quede en la memoria de nuestro grupo
Estos días, aunque tendré menos tiempo, voy a intentar dedicarme al reto de Clive.
I had been looking at this event for years and wanted to try it. This year the date finally worked out for me and I was able to do it, and when Tago signed up I thought it would be great to share the experience. This part was fun.
It was a great challenge to be there, and I'm not unhappy with the result. The variety of cars is a great challenge, and it would only be more bearable on an easy track, like Monza. I didn't feel fast at any point, you don't have time to gain confidence, only in the final Grand Prix, but you're already very tired.
Finishing 5 of the 7 short races seems commendable to me, and in the GP a small mistake eliminated me.
The organization was magnificent and the atmosphere too.
The fastest were far from my reach, but I hoped to have fun with Tagomago and others who were less aliens, and at times I managed to do so.
I must say, however, that racing with shift+r is much less exciting. Some drivers go too fast, if you will, because they have nothing to fear. They are the minority, but I had the misfortune of riding at a similar pace with some of them in several races, including the long one. Also, one driver deliberately shortened his lines (I didn't want to check it systematically, but I can confirm after a quick look that he always did it in at least one corner). In a race, after so many laps and so much effort, it is very demoralizing to be fighting with someone who acts like this, and this was partly the cause of my accident in the GP.
I had not participated in races in other leagues, but this was disappointing. If I ever go to one, I will make sure that shift+r is not allowed.
Overall, I enjoyed taking on the challenge and we had a good time with Tago. Grats for your good result!
So much so that I have collected the results to keep them in the memory of our group
These days, even though I will have less time, I will try to dedicate myself to Clive's challenge.
- Clive Loynes
- Mensajes: 703
- Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
- Ubicación: North Yorkshire
Re: A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
Well done Xug and I agree about Pro Mode.
I just have the McLaren to do now and 66mod Nurburgring will be complete!
Bien hecho Xug y estoy de acuerdo con el Modo Pro.
¡Solo tengo que hacer el McLaren ahora y el Nurburgring 66mod estará completo!
I just have the McLaren to do now and 66mod Nurburgring will be complete!
Bien hecho Xug y estoy de acuerdo con el Modo Pro.
¡Solo tengo que hacer el McLaren ahora y el Nurburgring 66mod estará completo!
- Clive Loynes
- Mensajes: 703
- Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
- Ubicación: North Yorkshire
Re: A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
Nurb66 complete
track handicap +221.001
Now I can get back into my time machine and scoot back to 1955.
Nurb66 completo
hándicap de pista +221.001
Ahora puedo volver a mi máquina del tiempo y regresar a 1955.
track handicap +221.001
Now I can get back into my time machine and scoot back to 1955.
Nurb66 completo
hándicap de pista +221.001
Ahora puedo volver a mi máquina del tiempo y regresar a 1955.
- Gaizka
- Benefactor
- Mensajes: 1323
- Registrado: Mié Ene 05, 2005 12:44 am
- Ubicación: Barcelona 1967
- Contactar:
Re: A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
En tal caso tal vez quieras recoger la participación de Blood en las ediciones del 2020 y del 2021. La primera de ellas merece mención especial dada su flamante victoria en el GP final
GPL Rank = -92.907
- Gaizka
- Benefactor
- Mensajes: 1323
- Registrado: Mié Ene 05, 2005 12:44 am
- Ubicación: Barcelona 1967
- Contactar:
Re: A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
Clive Loynes escribió: ↑Lun Dic 23, 2024 12:42 pmEight still to go at Nurburgring and 87 for the 66Monster.
I don't have time to change the default setups for the ring and found that, on the big Eagle, 2nd and 3rd are too low, hence a disapointing 8:44 with the T1G.
I gave up on trying to get a clean lap with the Honda and the Lotus 43.
Hi Clive,
I have good news for you... or sort of
Comparing all your Nürburgring 66F1 laptimes against the #1 in the Monster 66Rank (Steve Cloyd) clearly shows what you already told us: You did not manage to extract the same performance from all cars.
If to obtain from every car the same performance you got from the BT19 (that is, keeping a gap of 20 seconds between you & Steve), your track handicap would decrease from +221.001 to +42.665
Way to go, Clive!
Xmas Challenge standings (as per the input shared in this thread so far):
1.- Clive 8:22.495 (started with 8:27.690)
0.- Benchmark 8:23.947
2.- Quico 8:24.899
3.- David 8:24.906
4.- Enrique 8:28.965
5.- Xug 8:36.373
-.- Doni no time
-.- Paul no time
-.- Tago no time
GPL Rank = -92.907
- Clive Loynes
- Mensajes: 703
- Registrado: Mié Ene 31, 2018 6:38 pm
- Ubicación: North Yorkshire
Re: A Christmas Challenge to finish off the 66 Season
LOL
Happy New Year Gaizka!
I fear that you over estimate both my ability and my enthusiasm for Nurburgring!
Happy New Year Gaizka!
I fear that you over estimate both my ability and my enthusiasm for Nurburgring!