Thanks for the race.
I made my best start in FP1 and every attempt since then has been poor.
This ment that Gaizka was "gone" and Tago was first to Tamburello. I had a better drive out of Tamburello so was lucky enough to be in a solid second place by the time that we reached Tosa. I think that Enrique had the best start and would probably have emerged as second if I had not been in his way!
I concentrated on keeping it tidy for the first few laps, which consolidated my second spot but did nothing about Gaizka out the front. Eventually it was Paul behind me in the Connaught and still within towing range. This added some pressure as he was an "unknown" since he had not taken part in any of the practice sessions. I seemed to be slowly pulling away and could still see Gaizka at times.
I thought that Gaizka had put his foot down at the halfway point but, looking at the race history graph, it was me who eased up. I wasn't aware of doing so but perhaps I subconsiously realised that all I could do was lose second rather than make further gains.
Congratulations to Gaizka and to Paul for his drive in the Connaught.
I'm hoping that my Lancia may give Gaizka a little more to think about at Bathurst.
See you soon.
Gracias por la carrera.
Hice mi mejor salida en los Libres 1 y desde entonces todos los intentos han sido malos.
Éste decía que Gaizka "se había ido" y Tago llegaba primero a Tamburello. Tuve una mejor conducción al salir de Tamburello, así que tuve la suerte de estar en un sólido segundo lugar cuando llegamos a Tosa. ¡Creo que Enrique tuvo la mejor salida y probablemente habría quedado segundo si yo no hubiera estado en su camino!
Me concentré en mantenerlo ordenado durante las primeras vueltas, lo que consolidó mi segunda posición pero no ayudó en nada a que Gaizka se situara delante. Al final estaba Paul detrás de mí en el Connaught y todavía dentro del alcance de remolque. Esto añadió algo de presión ya que era un "desconocido" ya que no había participado en ninguna de las sesiones de práctica. Parecía que me iba alejando lentamente y por momentos todavía podía ver a Gaizka.
Pensé que Gaizka había pisado fuerte a mitad de carrera pero, mirando el gráfico del historial de carrera, fui yo quien aflojó el ritmo. No era consciente de ello, pero tal vez subconscientemente me di cuenta de que lo único que podía hacer era perder un segundo lugar en lugar de seguir ganando.
Enhorabuena a Gaizka y a Paul por su pilotaje en el Connaught.
Espero que mi Lancia pueda darle a Gaizka un poco más en qué pensar en Bathurst.
Nos vemos pronto. :adiós: